Τῶν λαμπρῶν περιεποίησεν

Ἡ σύγκριση τῆς τραγικῆς ποιήσεως καὶ τῶν μεγάλων πολεμικῶν κατορθωμάτων τῶν Ἀθηναίων ἀπασχολεῖ τὸν Πλούταρχο εἰς τό, «Πότερον Ἀθηναῖοι κατὰ πόλεμον ἢ κατὰ σοφίαν ἐνδοξότεροι»∙ ἡ ἀξιολόγησή τους ἐνδιαφέρει. «Εἰ οὕτως ἡ Εὐριπίδου σοφία καὶ ἡ Σοφοκλέους λογιότης καὶ τὸ Αἰσχύλου στόμα τι τῶν δυσχερειῶν ἀπήλλαξεν»∙ ἐὰν πράγματι ἡ σοφία τοῦ Εὐριπίδου καὶ ἡ λογιότης τοῦ Σοφοκλέους καὶ ἡ εὐγλωττία τοῦ Αἰσχύλου ἀπήλλαξε ἀπὸ κάποιες δυσχέρειες τὴν πόλη. «Ἤ τι τῶν λαμπρῶν περιεποίησεν, ἄξιόν γε τὰ δράματα τοῖς τροπαίοις ἀντιπαραθεῖναι»∙ ἢ ἐὰν προσέφεραν κάποιο ἀπ’ τὰ λαμπρὰ ἐπιτεύγματα, πράγματι ἀντάξιο τοῦ δράματος πρὸς τὰ τρόπαια τῶν νικῶν νὰ ἀντιπαραταθεῖ. «Καὶ τῷ στρατηγίῳ τὸ θέατρον ἀνταναστῆσαι καὶ ταῖς ἀριστείαις τὰς διδασκαλίας ἀντιπαραβαλεῖν»∙ καὶ στοὺς στρατηγοὺς νὰ ἀντιπαρατεθεῖ τὸ θέατρο καὶ στὶς ἀριστεῖες τῶν μαχῶν τὶς διδασκαλίες νὰ ἀντιπαραβάλει. Ἡ τραγῳδία στὴν ἐποχή του ὡς κακέκτυπο ἐμφανιζόταν στὴν Ῥώμη.