Ὁ κόσμος ἔχει εἰσέλθει στὴν περίοδο τῆς μεταδυτικῆς ἐποχῆς ὑπογράμμισε ὁ Σεργκέι Λαβρώφ, στὴν διάσκεψη γιὰ τὴν ἀσφάλεια στὴν Εὐρώπη στὸ Μόναχο, καὶ δὲν ἀμφισβητήθηκε ἀπὸ κανέναν∙ ὁ Ρῶσος ὑπουργὸς Ἐξωτερικῶν τόνισε, ὅτι ἡ ἐποχὴ ποὺ ἡ Δύση, δηλαδὴ οἱ Ἡνωμένες Πολιτεῖες, ἦταν κοσμοκράτωρ ἔχει τελειώσει. Τρία εἶναι τὰ παραδείγματα: ἡ Οὐάσιγκτον εἶχε ὀργανώσει τὴν ἀναταραχὴ στὴν Οὐκρανία, ἀλλὰ ἡ Ρωσία προσήρτησε τὴν Κριμαία καὶ ἔθεσε σὲ κατάσταση αὐτονομίας τὸ Ντόνμπας∙ οἱ Δυτικοὶ ἀντέδρασαν μὲ κυρώσεις, χωρὶς νὰ ἀλλάξουν τὰ πράγματα. Στὴν Συρία εἶχαν σχεδιάσει τὴν κατάτμησή της, ἀλλὰ ἡ ρωσικὴ ἐπέμβαση ἄλλαξε τὴν κατάσταση∙ ὑποχρεωτικὰ συνεργάζονται μαζί της. Στὴν Νότιο Σινικὴ θάλασσα ἀντιδροῦν στὶς κινεζικὲς ἀεροναυτικὲς ἐγκαταστάσεις στὰ κοραλλιογενῆ νησιά της, ἀλλὰ δὲν ἔχουν τὴν δύναμη ἀποβολῆς της, διότι αὐτὸ σημαίνει πόλεμο. Ἤδη στὴν Εὐρώπη ἡ Ἀγκέλα Μέρκελ χαμηλώνει τοὺς τόνους πρὸς τὴν Μόσχα, ζητώντας διάλογο.