Οἱ Ἕλληνες ἐθελοντὲς διασῶστες στὴν Τουρκία, ἐπιστρέφοντες στὴν Ἑλλάδα, ἀφοῦ ὁλοκλήρωσαν τὴν ἀποστολή τους, βγῆκαν στὴν Κωνσταντινούπολη στὴν κεντρική της ἀγορὰ γιὰ περίπατο· μόλις ἔγιναν ἀντιληπτοὶ ἀπ’ τὸν κόσμο της ξέσπασαν αὐθόρμητα χειροκροτήματα, ποὺ τοὺς συνόδευσαν σὲ ὁλόκληρη τὴν διαδρομή τους. «Γιουνάν, Γιουνάν», φώναζαν, «Ἕλληνες, Ἕλληνες», καὶ χειροκροτοῦσαν οἱ καταστηματάρχες κι οἱ ἐπισκέπτες. Τὸ φιλελληνικὸ κλίμα εἶναι γενικὸ στὴν χώρα κι οὐδεὶς δύναται ἀμφισβητῆσαι αὐτὸ στὸ προβλεπτὸ μέλλον· ὁ Ταχἰπ Ἐρντογὰν εἶχε ἐξαπολύσει τὴν χειρότερη προπαγάνδα ἀνθελληνικῆς ὑστερίας ποὺ οὔτε ὁ Κεμὰλ εἶχε τολμήσει, ἀλλὰ αὐτὴ κατέρρευσε σχεδὸν αὐτομάτως, μὲ τὴν ἐμφάνιση τῆς ΕΚΑΜ στὴν Ἀντιόχεια, στὴν Ἀνατολία, στὴν κοιτίδα τῆς ἰσλαμικῆς παραδόσεως, κάτι τὸ ἀδιανόητο πρίν…