Ἀποδολλαριοποίηση ἐν ὄψει

Ἡ ἀποδολλαριοποίηση τῶν διεθνῶν συναλλαγῶν ἐπανῆλθε στὴν ἐπικαιρότητα, μὲ τὴν δήλωση τοῦ Δημήτρη Πεσκώφ, ὅτι δὲν εἶναι τῆς ἀμέσου προτεραιότητος κι ἀφήνοντας νὰ ἐννοηθεῖ, ὅτι γίνονται σχετικὲς προεργασίες· ἡ δήλωση θεωρεῖται κι ὡς ἀπάντηση στὴν ἀμερικανικὴ προπαγάνδα, ὅτι ἡ Ρωσία βρίσκεται σὲ περίοδο οἰκονομικῆς κρίσεως κι ἑπομένως ἐξαρτήσεώς της ἀπ’ τὴν Δύση. Τὸ Κρεμλίνο διατηρεῖ χαμηλοὺς τόνους καὶ δὲν ἀναφέρθηκε στὶς συναλλαγές του, μὲ τὶς Κίνα, Ἰνδίες κι ἄλλες τρίτες χῶρες στὰ ἐθνικά τους νομίσματα, μὲ κάλυψη τῶν δικῶν τους ταμείων ἐγγυήσεων, οὔτε στὰ κοινὰ σινορωσικὰ σχέδια γιὰ ἐπέκτασή τους σὲ περισσότερες χῶρες κι ἀποκλεισμὸ τοῦ δολλαρίου· ὁ οἰκονομικὸς πόλεμος, Δύσεως, κυρίως Ἀμερικῆς καὶ Κίνας καλὰ κρατεῖ, μὲ τὶς ἄλλες μεγάλες τῶν Ἀναδυομένων στὸ πλευρὸ τοῦ Πεκίνου. Ὁ διάλογος μεταξύ τους μᾶλλον ἀποκλείεται, ὅπως φάνηκε τὰ τελευταῖα χρόνια, μὲ δύο Ἀμερικανοὺς προέδρους. Ὁπότε ἀκολουθεῖ ἡ κλιμάκωσή του…