Ἔναρξη ἀποδολλαριοποιήσεως

Ἡ ἔναρξη ἐφαρμογῆς τῆς ἀποδολλαριοποιήσεως ἔχει γίνει, μὲ τὴν ἀποδοχὴ ἀπ’ τὶς Κίνα καὶ Ρωσία, τοῦ δικοῦ τους συστήματος ἀσφαλίσεως τῶν συναλλαγῶν τους, σὲ ἀντικατάσταση τοῦ δυτικοῦ Swift, ἀμέσως μετὰ τὴν ρωσικὴ εἰσβολὴ στὴν Οὐκρανία· οἱ Δυτικοί, μὲ πρώτους τοὺς Ἀμερικανοὺς εἶχαν πιστέψει, ὅτι αὐτὸ ἦταν πολὺ δύσκολο, ἂν ὄχι ἀδύνατο, ἀλλὰ διαπίστωσαν, ὅτι ἦταν ἤδη προσχεδιασμένο κι ἀμέσως ἐφαρμόσθηκε στὶς διμερεῖς τους συναλλαγές. Ἑνάμισυ χρόνο μετά, τὸ σύστημά τους ἐξυπηρετεῖ καὶ πολλὲς ἄλλες χῶρες, Ἰνδίες, Πακιστάν, Ἰνδονησία, Ἰρὰν κι ἐπεκτείνεται ταχαίως· οἱ Ἀναδυόμενοι δείχνουν τὴν πρόθεσή τους ἀπαλλαγῆς ἀπ’ τὸ δολλάριο στὶς διεθνεῖς ἀνταλλαγές τους καὶ μᾶλλον τὸ ἐπιτυγχάνουν, ὁπότε ἀπομένει τὸ ἑπόμενο, ἡ καθιέρωση συστήματος ἀποθεματικοῦ νομίσματος ἀποδεκτοῦ ἀπὸ ὅλους τους. Δηλαδή, ἡ σύσταση ἄλλου Διεθνοῦς Νομισματικοῦ Ταμείου, σὲ ἀντικατάσταση τοῦ ὑπάρχοντος δυτικοῦ. Ἄλλωστε, οἱ Ἀμερικανοὶ ἐπιμένουν στὸν ἀπόλυτο ἔλεγχό του κι ἀκολουθοῦν οἱ φυσικὲς συνέπειες…