Ἰνδίες, 20 Μεγάλων σύνοδος

Ἡ ἀποτυχία τῆς συνόδου τῶν ὑπουργῶν Ἐξωτερικῶν τῶν 20 Μεγάλων στὸ Νέο Δελχί, ἐπιβεβαιώθηκε μὲ τὴν ἀδυναμία ἐκδόσεως κοινοῦ ἀνακοινωθέντος· οἱ ὑπουργοὶ συζήτησαν τὰ κρίσιμα διεθνῆ θέματα, τὸν οὐκρανικὸ πόλεμο, τὶς σινοαμερικανικὲς σχέσεις, ὅπως καὶ τὴν πορεία τῆς διεθνοῦς οἰκονομίας. Ἡ προσέγγιση ἀπόψεων ἀποδείχθηκε ἀδύνατη, μὲ τὶς μεγάλες διαφορές, Δυτικῶν, κυρίως Ἀμερικανῶν, καὶ Ρώσων καὶ Κινέζων· ὁ Ἄντονυ Μπλίνκεν συναντήθηκε μὲ τὸν Σεργκέι Λαβρὼφ στὰ ὄρθια γιὰ δέκα λεπτά, παρὰ τὴν προηγούμενη ἄρνηση συναντήσεώς του, ἀλλὰ ὄχι καὶ μὲ τὸν Κὶνγ Κάνγκ, καὶ μὲ πλήρη διαφωνία μεταξύ τους στὸ Οὐκρανικὸ καὶ στὰ πυρηνικὰ ὅπλα. Αὐτὰ θεωροῦνται ἀδιανόητα, ἐπειδὴ οἱ ἀναδυόμενες χῶρες εὐνοοῦν τὸν σινορωσικὸ ἄξονα καὶ διαφοροποιοῦνται ριζικὰ ἀπ’ τοὺς Δυτικούς· ἑπομένως δὲν ἐκδόθηκ τελικὰ κοινὸ ἀνακοινωθέν, ὅπως ἔγινε πρὸ ἡμερῶν στὴν διάσκεψη τῶν ὑπουργῶν Οἰκονομικῶν στὸ Μπανγκαλόρε. Οἱ Δυτικοὶ μᾶλλον ἀπαξιώνουν συστηματικὰ τοὺς 20 Μεγάλους…