Ἡ προχθεσινὴ οὐκρανικὴ ἀντεπίθεση σὲ πέντε μέτωπα τοῦ Ντονὲσκ ἀπέτυχε, ἀνακοίνωσε ἡ Μόσχα κι οἱ δυνάμεις της ἀποσύρθηκαν μὲ μεγάλες ἀπώλειες· ἤδη, δίδουν μάχες ὀπισθοφυλακῆς γιὰ τὴν ὀχύρωσή τους σὲ σταθερὲς θέσεις. Ἠ ἐξέλιξη τῆς ἐπιχειρήσεως ὀφείλεται σὲ μεγάλο βαθμὸ καὶ στὴν ἐκτόξευση στὸ διάστημα καὶ πάνω ἀπ’ τὴν Οὐκρανία συστήματος ρωσικῶν κατασκευτικῶν δορυφόρων μεγάλης ἀκριβείας, οἱ ὁποῖοι καταγράφουν, ὅλες τὶς κινήσεις στὸ ἔδαφός της σὲ ἀπόσταση ἑνὸς μέτρου, ἀλλὰ καὶ μὲ εἰδικὲς ἀκτίνες, οἱ ὁποῖες διαπερνοῦν καὶ τὰ παχύτερα στρώματα προστασίας. Οἱ Νατοϊκοὶ ἐντόπισαν τοὺς δορυφόρους, ἀλλὰ οἱ δυνάμεις τους δὲν διαθέτουν δικούς τους μὲ παρόμοια ἱκανότητα κατασκοπίας· στὴν πράξη, οἱ Οὐκρανοὶ εἶναι γυμνοὶ ἀπέναντι στὶς ρωσικὲς δυνάμεις, οἱ ὁποῖες παρακολουθοῦν κάθε κίνησή τους καὶ δὲν διαθέτουν μυστικά. Οἱ ἐξελίξεις αὐτὲς ἴσως ἦταν οἱ ἀναμενόμενες τῆς Μόσχας καὶ γι’ αὐτὸ τοὺς τελευταίους μῆνες ἀκολουθοῦσε τακτικὴ κωλυσιεργείας…