Νέος ἐνεργειακὸς πόλεμος

Ὁ κόσμος βαδίζει μᾶλλον πρὸς νέο ἐνεργειακὸ πόλεμο, μετὰ τὴν ἀπόφαση τῆς Σαουδικῆς Ἀραβίας νὰ μειώσει τὴν παραγωγὴ πετρελαίου, ἐνῶ παρόμοια ἀπόφαση ἔχει λάβει τὴν παρελθοῦσα ἑβδομάδα καὶ ἡ Ρωσία· ὁ κύριος λόγος εἶναι, ὅτι ἔχουν ὑποχωρήσει ἀρκετὰ οἱ τιμές του στὴν διεθνῆ ἀγορά, ἐξ αἰτίας τῆς ὑπερβολικῆς περυσινῆς ζητήσεως, λόγῳ τοῦ οὐκρανικοῦ πολέμου, καὶ τοῦ φόβου μονίμου ἐλλείψεως, ὁπότε κι ὅλες οἱ χῶρες ἀπέκτησαν μεγάλα ἀποθέματα. Ἡ Ριὰντ ἀνακοίνωσε, ὅτι τὸ μέτρο ἀποβλέπει καὶ στὴν ἐνίσχυση τῶν ἐσόδων τῶν μικρῶν πετρελαιοπαραγωγῶν χωρῶν, οἱ ὁποῖες δύσκολα καλύπτουν τὶς ἀνάγκες τους· οἱ καταναλώτριες χῶρες τῆς Ἀσίας, Κίνα, Ἰνδίες, ἔχουν ἐξασφαλίσει τὶς προμήθειές τους, μὲ μακροχρόνια συμβόλαια μὲ τὴν Ρωσία ἀπὸ πέρυσι. Τὸ συμπέρασμα εἶναι, ὅτι οἱ Ἀναδυόμενοι αὐτονομοῦνται κι ἑδραιώνουν τὴν δική τους φωνή· οἱ χαμένοι εἶναι οἱ δυτικὲς χῶρες, καθὼς ἀδυνατοῦν νὰ προσαρμοσθοῦν αὐτὲς στὴν νέα συγκυρία.