Ὁ ἐφέτης ἀνακριτὴς τῆς τραγωδίας τῶν Τεμπῶν ἀπηύθυνε κατηγορίες στὸν τότε πρόεδρο τοῦ ΟΣΕ καὶ δύο ἄλλα πρόσωπα, γιὰ τὸν προβιβασμὸ τοῦ σταθμάρχου τῆς μοιραίας βραδιᾶς· ταυτοχρόνως χθὲς παρέλαβε τὸ πόρισμα τῶν ἐμπειρογνωμόνων, Ἑλλήνων καὶ Ἰταλῶν, γιὰ τὴν κατάσταση τῶν σιδηροδρόμων καὶ τὶς συνθῆκες τῆς συγκρούσεως τῶν δύο συρμῶν. Φαίνεται, ὅτι ἡ ἀνάκριση ἔχει πιάσει τὸν μίτο τῆς Ἀριάδνης καὶ ἐντοπίζει τὸ πῶς καὶ γιατὶ ὁδηγηθήκαμε στὴν θυσία τῶν 57 ἀνθρώπων· ἕνα ὅμως διαφαίνεται ὁλοκάθαρα, δὲν διορίστηκε μᾶλλον μὲ ρουσφέτι ὁ σταθμάρχης κι ὅτι ξεκαθαρίζει ὁ ρόλος τοῦ ἐγκλείστου ἐπιθεωρητοῦ στὴν πλεκτάνη, ἡ ἐγκατάλειψη τοῦ χώρου τῆς συμφορᾶς κι ἡ ἀναζήτηση ἀναρρωτικῆς ἀδείας ὑποκρύπτουν πάρα πολλά…