Οἱ διαφορὲς στὸ ΝΑΤΟ μεταξὺ τῶν δύο ἀκτῶν τοῦ Ἀτλαντικοῦ παραμένουν, ὅπως φάνηκε ἀπ’ τὸ προχθεσινὸ συμβούλιο τῶν ὑπουργῶν της Ἀμύνης∙ ὁ Τζαίημς Μίττε, ὑποσχέθηκε μὲν ὅτι ἰσχύουν οἱ μεταπολεμικὲς δεσμεύσεις τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν γιὰ προστασία τῆς Εὐρώπης, ἀλλὰ πρόσθεσε ὅτι ὀφείλουν καὶ οἱ Εὐρωπαῖοι νὰ ἀναλάβουν τὸ ἀνάλογο οἰκονομικὸ βάρος. Μόνο, Ἀμερική, Βρεταννία, Ἑλλάς, Ἐσθονία καὶ Πολωνία διαθέτουν ἄνω τοῦ 2% τοῦ προϋπολογισμοῦ τους γιὰ τὴν ἄμυνα, ἐνῶ οἱ ἄλλες πολὺ λιγώτερα∙ ἡ Γερμανία ἀνέλαβε ἥδη τὴν ὑποχρέωση αὐτὴ καὶ ἀκολουθοῦν καὶ οἱ ἄλλες, τουλάχιστον οἱ μεγάλες. Ἀλλὰ ὁ νέος ὑπουργὸς δὲν ἄνοιξε τὰ χαρτιά του ὡς πρὸς τὴν ἀναθεώρηση τῶν ἀρχῶν τῆς συμμαχίας καὶ τὸν ἀντίστοιχο ρόλο τῶν συμμάχων∙ διότι, ἂν αὐξηθεῖ τὸ ποσοστὸ συμμετοχῆς τῶν εὐρωπαϊκῶν ἑταίρων, τότε ἀλλάζει καὶ ὁ ρόλος της στὸ ΝΑΤΟ. Δέχονται οἱ Ἀμερικανοὶ τὴν παραχώρηση μέρους τῆς πρωτοκαθεδρίας τους;